اخبار سیاسی

عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود

به گزارش راه پایدار :

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عملیات بزرگ وعده صادق عملیاتی غرورآفرین، شگفتی ساز و تنبیهی بود،گفت: این عملیات پاسخی موازن، واکنشی حداقلی و البته فعال و پشیمان کننده بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق سیلی آبداری به روی سیاه امپریالیسم جهانی و صهیونیسم تبهکار بود، افزود: عملیات وعده صادق، طوفان الاقصای ایرانی بود، چنانچه کاری که رزمندگان فلسطینی انجام دادند یک وعده صادق فلسطینی بود و این دو سیلی مبهوت کننده در زمانی نزدیک انجام شد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در سطح فتح خرمشهر بود، افزود: این عملیات از جهت تاثیری که در حال مردم عزیزمان داشت در سطح عملیات فتح المبین بود.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی چند وجهی بود ،خاطرنشان کرد: یک ضلع آن تحقق سنت الهی بود که با نام رسول الله اتفاق افتاد و محصول ناله‌های رمضان و شب‌های قدر بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق حاصل هدایت‌های حکیمانه و آینده نگرانه رهبر انقلاب بود، افزود: این عملیات پیوند صنعت، تعهد و تخصص بود و همه دست به دست هم دادند و با تولید خودمان دشمن را تنبیه کردیم.

وی با اشاره به هماهنگی بی‌نظیر قوای سه گانه به خصوص دولت با نیروهای مسلح در انجام این عملیات تنبیهی، تصریح کرد: این عملیات پیوند دیپلماسی و میدان بود و وزیر خارجه مثل سرداری شجاع در این حوزه عمل کرد.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق اراده پولادین برای یک کار تمیز از سوی رزمندگان نیروی هوافضای سپاه بود، تصریح کرد : در این عملیات انعکاس و پوشش خوب رسانه‌ای را نیز شاهد بودیم.

وی به هماهنگی و حمایت فعال جبهه مقاومت از جمله لبنان، یمن، عراق و سوریه در عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: این عملیات حاصل شیرینی داشت که محاسبات رژیم صهیونیستی را بر هم ریخت و از اقتدار ایران رونمایی کرد که با شادمانی قلب ملت عزیزمان همراه شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق در واقع عملیات ملت و جهاد مردم بود ،افزود: نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش از فرزندان ملت هستند و خط‌شکنی‌هایی که اتفاق افتاد محصول طوفان ۲۲ بهمن، ۳ خرداد، ۹ دی و حضور مملو از بصیرت ملت ایران در میدان بود.

وی تاکید کرد: بازدارندگی که ایجاد شد محصول ۴۵ سال ایستادگی ملت شریف پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پای فشردن بر آرمان‌های قدس بود. پس این جهاد، جهاد مردم بود.

خطیب نماز جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن توقع داشت بعد از این ماجرا در میان مردم ما اختلاف شکل گیرد، اظهار کرد: اما در ملت ایران شخصیتی جدید از بلوغ و رشد پیدا شد و اتحاد و یکپارچگی شکل گرفت که باعث ناراحتی دشمن شده است و اجازه ندادند دو قطبی معیشت_امنیت در کشور ایجاد شود.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد:وحدتی که در بین مردم عزیز ایجاد شده است دشمن را بسیار ناراحت کرده و از کابوس موشکی برای دشمنان ناراحت کننده‌تر است. پس مسئولان باید برای شکر عملی این موضوع حال مردم را خوش کنند، چون هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست و هیچ سخنی شیطانی تر از سخنان تفرقه انگیز نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: عملیاتی که انجام شد تنبیهی برای خطاهای قبلی شما بود و اگر دست از پا خطا کنید، سیلی خواهید خورد که قابل مقایسه با آنچه تا بحال دیده‌اید، نخواهد بود و باید بدانید وقتی در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنید، نباید سنگ پرتاب کنید.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان باید شکر عملی ملت صبور و با وفای ایران را به جا آورند، گفت: مسئولان باید با خدمت و تدبیرشان امور زندگی مردم را تسهیل کنند.

وی افزود در زمینه شکر عملی برای حضور مردم، مسئولان باید ضوابط دست و پاگیر را که موجب نارضایتی مردم است و همچنین سازوکارهای پوسیده و ساختارهای فسادزا را اصلاح کنند.

حاج علی اکبری ادامه داد در راستای شکر از حضور مردم باید اصلاحاتی در ساحات مدیریتی کشور شکل گیرد و ارتباط مدیران با مردم ساده و کارگشا باشد و از رفتارهای تشریفاتی پرهیز گردد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که از تشریفات اختصاصی ، مسیرهای ویژه و پاویون‌ها فقط برای انجام خدمت به مردم استفاده شود. نه اینکه افراد خدای نکرده برای کارهای خود و یا خانواده‌شان از این امکانات استفاده کنند که این موضوع باعث شکل‌گیری آقازادگی ‌های کذایی و ایجاد نارضایتی در بین مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت سادگی و صمیمیت در ارتباط مسئولین با مردم گفت: شاهدیم رئیس جمهور در سفرهایشان این زمینه قدم‌های خوبی برداشته‌اند که باید تبدیل به عادتی همگی و فراگیر شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین افزود: نمونه‌ای دیگر از شکر عملی، اتخاذ تدبیر و ابتکارهایی برای خدمت‌های تازه به مردم و کارگشایی در حوزه معیشت ملت است که امیدواریم با تدابیر دولت در سال جاری به طور محسوس این موضوع را در تامین اقلام حیاتی مردم شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد امید برای آینده جوانان گفت: موضوع گرانی ساختمان و بحث رهن و اجاره برای مستاجران از موضوعاتی است که امیدواریم اقدامات کارگشایی در مورد آنها اتفاق افتد.

حاج علی اکبری همچنین از برنامه ریزان برگزاری مراسم‌های قرآنی در ماه رمضان و پخش برنامه خوب محفل از صدا و سیما تشکر کرد و افزود: از دست اندرکاران برگزاری نماز عید فطر نیز قدردانی می‌کنیم.

وی چهلمین روز درگذشت عالم مجاهد و خدوم، مرحوم آیت الله امامی کاشانی را گرامی داشت و افزود: روز ارتش را نیز به سلحشوران ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح تبریک می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین از تیم ملی آزاد و فرنگی کشتی که افتخار دیگری را برای ایران رقم زدند تشکر کرد و گفت: در مورد سیل جنوب کشور نیز از اقدامات فوری و به موقع ستاد بحران وزیر کشور و هلال احمر تشکر می‌کنیم و امیدواریم مسئولان با بررسی دقیق‌تر برای آینده در این گونه موارد چاره جویی کنند.

حاج علی اکبری در پایان خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران نیز خطبه‌ای به زبان عربی قرائت کرد.

 به گزارش ایسنا، در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران هم، حاج عالی اکبری به اهمیت مسئولیت اجتماعی به عنوان مهم‌ترین اصل برای سلامت و امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: چهار تضمین سلامت و امنیت اجتماعی در جامعه ضمانت ایمانی اعتقادی، ضمانت وجدانی، ضمانت قانونی و ضمانت اجتماعی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *