کسب و کار

از کجا خودرو صفر خریداری کنیم ( اقساطی یا نقد )

هنگامی که پای خرید خودرو به میان می‌آید، علاقمندان به خودرو صفر همیشه بیشتر از خودروهای کارکرده هستند. اما کمبود سرمایه و پایین بودن سطح درآمد باعث می‌شود تا افراد، ناچار شوند سراغ بازار دست دوم بروند. در این میان برخی تصمیمی هوشمندانه می‌گیرند و کاهش سرمایه خود را با شرکت در طرح‌های خرید اقساطی خودرو جبران می‌کنند. اما خرید خودرو صفر به صورت نقدی بهتر است یا اقساطی؟! در این مطلب قصد داریم در این باره مطالبی ارائه کنیم.

images 1706297227 65b4078bb7476

مزایای هر یک از روش‌های خرید نقدی یا اقساطی خودرو صفر چیست

از مزایای خرید خودرو صفر به صورت نقدی، می‌توان به استفاده از تخفیفات کارخانه و مراکز فروش اشاره کرد. همچنین فرد با پرداخت یکباره مبلغ تمام شده خودرو مجبور به پرداخت ماهانه و سود ناشی از خرید اقساطی خودرو نیست. با این وجود در خرید نقدی بخش قابل توجهی از موجودی حساب خریدار یکباره خالی می‌شود و امکان سرمایه‌گذاری در دیگر بازارهای مالی یا مواجه شدن با مخارج غیر مترقبه وجود نخواهد داشت.

خرید خودرو با اقساط هم با مزیت‌های خاص خود همراه است. از جمله این مزیت‌ها، قابلیت خرید خودرو گران قیمت صفر با کمترین میزان سرمایه است. خرید اقساطی خودرو به خریداران کمک می‌کند تا بتوانند خودروی خود را تهیه کنند، بدون اینکه بخواهند بخش قابل توجهی از موجودی حساب خود را از دست بدهند.

به هر حال تصمیم نهایی با خریدار است که با کدام روش بهتر است ماشین دلخواهش را تهیه کند و در این میان باید به عواملی مانند میزان بودجه و سرمایه، درآمد، خودرو انتخابی، شرایط مرکز فروش خودرو و … توجه کند.

چرا خرید اقساطی خودرو متقاضیان زیادی دارد

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، خرید خودرو صفر به روش اقساطی یکی از روش‌های متداول برای تهیه یک ماشین جدید است و طرح‌های اقساطی هم طرفداران بسیاری دارد. این روش برای افرادی که متقاضی آن هستند مزایای متعددی به ارمغان می‌آورد:

  • تسهیل خرید خودرو

خرید اقساطی خودرو صفر به افراد امکان می‌دهد تا بدون داشتن موجودی به اندازه قیمت تمام شده خودرو از طریق پرداخت اقساط ماهیانه مالک خودرو شوند.

  • مدیریت مالی

خرید خودرو با اقساط به افراد اجازه می‌دهد بر اساس ظرفیت مالی خود، اقساط ماهیانه را تعیین کنند و با تنظیم بودجه، بتوانند از فشار مالی در امان بمانند.

  • لذت بهره‌مندی از یک خودرو جدید و فنی

خرید اقساطی خودرو صفر فرصتی است تا افراد صاحب یک خودرو مدرن و فنی شوند، بدون اینکه نیاز به پرداخت یکجا مبلغ تمام شده خودرو داشته باشند.

به طور کلی باید گفت، خرید خودرو صفر به روش قسطی یک راه میانبر برای خرید خودروی دلخواه است که مزایای خاص خود را به همراه دارد و هر فرد بسته به شرایط و ظرفیت مالی خود می‌تواند از این روش استفاده کند.

images 1706297227 65b4078bc00a4

راهکارهایی برای خرید بهترین خودرو صفر به روش اقساطی

برای اینکه بهترین خودرو را به روش اقساطی خریداری کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • یکی از راهکارها برای خرید اقساطی خودرو صفر که بهترین گزینه برای شما باشد، بررسی ماشین‌ها و مقایسه آن‌ها در بازار است. قبل از خرید خودرو، بازار را بررسی کنید تا اطلاعات لازم درباره قیمت‌ها، مدل‌ها و نحوه پرداخت اقساط را به دست آورید. مقایسه قیمت و شرایط اقساط در میان فروشندگان مختلف، به انتخاب بهتری کمک خواهد کرد.

  • راه دیگری برای خرید بهترین خودرو با اقساط، استفاده از شرایط ویژه فروش مراکز متعدد است. برخی از مراکز شناخته شده مانند آرشا خودرو در سال چندین بار طرح فروش ویژه قسطی برای خودروهای داخلی و خارجی ارائه می‌دهند و این گزینه، بهترین فرصت پیش روی شما برای خرید اقساطی خودرو است.

  • شناخت و رعایت قوانین و مقررات در خرید خودرو به روش قسطی نیز اهمیت دارد. مراکز معتبر و باسابقه مانند آرشا خودرو، دارای مجوزهای رسمی هستند و قراردادهای شفاف و قانونی تدوین می‌کنند. بنابراین شرایط و مقررات قرارداد را به دقت مطالعه کنید و از قبل از همه جزئیات مهم مانند نرخ سود، مبلغ پیش پرداخت، تعداد اقساط و مبلغ کل خودرو آگاه شوید.

آیا خرید خودرو صفر به شیوه نقدی منطقی است؟

برای اینکه پاسخ روشنی به این سوال بدهیم که آیا خرید خودرو صفر به صورت نقدی منطقی است یا نه، باید مزایا و معایب این روش را به دقت بررسی کنیم. یکی از امتیازات اصلی خرید خودرو صفر به روش نقدی، قابلیت مالکیت سریع ماشین جدید و تحویل فوری با هدف استفاده از فن آوری پیشرفته به کار رفته در آن‌هاست. همچنین در خرید نقدی، سند به نام خریدار ثبت می‌شود و مشتری مجبور به پرداخت ماهانه و سود حاصل از خرید اقساطی خودرو نیست.

اما در کنار امتیازاتی که برشمردیم، مشکلاتی نیز برای خریدار خودرو صفر به شکل قسطی وجود دارد. هزینه قابل توجهی برای خرید و نگهداری خودرو صفر به صورت نقدی لازم است که با توجه به اوضاع درآمدها و اشتغال کمتر کسی قادر به پرداخت آن است. مساله دیگر اینکه خودرو یک محصول استهلاک پذیر محسوب می‌شود و صرف بخش قابل توجهی از سرمایه برای خرید خودرو از نظر اقتصادی اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

در نتیجه قبل از خرید اقساطی خودرو صفر به روش نقدی، باید مزایا و معایب این روش را به طور کامل مورد بررسی قرار داد و بازدهی مالی و شرایط اقتصادی خریدار را به دقت ارزیابی کرد.

images 1706297227 65b4078bc505b

معتبرترین سایت در زمینه خرید و فروش اقساطی خودرو سایت آرشا خودرو به ادرس “arshakhodro.com” می باشد. arshakhodro.com با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای  جهت خرید انواع خودرو های داخلی و خارجی از قبیل شرکت های خودرو سازی ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن، کرمان موتور، مدیران خودرو  به مرجع اصلی خرید و فروش اقساطی خودرو تبدیل شده است. علاوه بر آن می توانید با مراجعه به arshakhodro و شرکت آرشا خودرو از قیمت انواع خودرو ها در طرح های اقساطی مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

راهنمای انتخاب بهترین مکان برای خرید خودرو صفر

انتخاب بهترین مکان برای خرید اقساطی خودروی صفر یا خرید نقدی نقش بسیار مهمی در لذت بردن شما از خرید ماشین جدید دارد. توصیه ما این است که از مشتریان قبلی، دوستان و خانواده، نظرات موجود در اینترنتیـث و منابع دیگر، نظرات و تجربیاتشان را در مورد فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مختلف خودرو دریافت کنید. برخی از عوامل که در انتخاب بهترین مکان برای خرید خودرو صفر مهم هستند عبارتند از:

  1. قیمت خودرو: به مقایسه قیمت فروشندگان با یکدیگر بپزدازید. هر چند شما در نهایت بهتر از آرشا خودرو مرکزی را برای خرید خودرو صفر پیدا نخواهید کرد.

  2. مشتری مداری: برخی مراکز مانند آرشا خودرو امکان خرید اقساطی خودرو را برای مشتریان با پیش شرط‌هایی مانند خرید با کمترین سرمایه، اقساط بلند مدت، تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار و مشاوره رایگان پیش از خرید و… فراهم می‌گنند.

  3. شرایط پرداخت: بررسی امکانات و شرایط اقساط و انواع پرداخت مختلفی که فروشگاه ارایه می‌دهد.

  4. تجربه و شهرت فروشنده: حتما تجربه و شهرت مرکز فروش قسطی خودرو را بررسی کنید و برای خرید اقساطی خودرو سراغ مراکز مجاز و بنامی مانند آرشا خودرو بروید.

ادرس: تهران – فلکه دوم صادقیه – ابتدای آیت الله کاشانی – بوستان یکم – پلاک ۶ – آرشا خودرو

تلفن :۰۲۱۴۸۰۰۰۹۹۸

منبع: آرشا خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *